J. G.
Frazer personifikuje Borgesovy etnologické zájmy, určitelné v jeho rozmanitých textech. Nenáhodnost Frazera dokládají Borgesovy rozličné návraty: fragmenty či úryvky, především ze Zlaté ratolesti (The Golden Bough), objevující se v Borgesově díle od poloviny 30. do poloviny 70. let 20. století.
Recenze The Fear of the Dead in Primitive Religion, jež anticipuje to, co pozdější bádání odhalí zejména v R. Ackermanovi: Frazerovu metodologickou nesourodost.
Jde o konceptuální či (inspirativní) dosah Frazerova obrazu magie v Borgesově úvaze o románu. V magickém typu kauzality spatřuje jediný legitimní konstrukční základ jak klasického, tak moderního románu.
Nelze však zapomínat, že Borgesovo dílo jako celek vyznačuje zjevný smysl pro kulturn í odlišnosti. Člověk je zde definován kulturou, kultura jazykem, normou, institucí, náboženstvím. To nejlépe dokládá snad „nejetnologičtější“ Borgesova povídka Brodie’s Report – svérázná figurace tzv. primitivní společnosti.
Tato povídka, stojí v centru analytické pozornosti autora přítomné studie.