Charles Explorer logo
🇨🇿

Měření vědomostí a dovedností romských žáků v rámci šetření PISA 2009

Publikace na Pedagogická fakulta |
2013

Abstrakt

V České republice je k dispozici řada výzkumů, které ukazují, že romští žáci jsou v českém vzdělávacím systému znevýhodněni z hlediska svých vzdělávacích drah. Máme poznatky o tom, že romští žáci jsou častěji než žáci z většinové společnosti vzděláváni mimo hlavní vzdělávací proud a předčasně odcházejí ze vzdělávání.

Chybějí však informace o tom, jakých dosahují romští žáci výsledků. Tato stať představuje sondu, která byla provedena v rámci šetření PISA 2009 a pokoušela se získat informace o vzdělávacích výsledcích romských žáků ve srovnání se vzdělávacími výsledky většinové populace. Čerpá z dat získaných v rámci sběru dat pro výzkum PISA a z přidaného šetření provedeného na výběru škol nacházejících se v blízkosti vyloučených lokalit.