Článek představuje případové studie e-learningu ve vysokoškolském vzdělávání, a zkoumá je vzhledem k přidané hodnotě, kterou přináší prostředí vysokoškolské výuky. Hlavní výhody využití e-learningu pro výuku jsou následující: e-learning je nástrojem pro rozvoj vyšších kognitivních schopností podporuje aktivní učení a komunikační schopnosti.
Co se týče výuky, napomáhá k plánování procesu a jeho lepší organizaci. Elektronické prostředí je výhodné pro porozumění komplexním problémům - poskytuje přístup k různorodým zdrojům a zdůrazňuje vzájemné vztahy.
Tak je e-learning základem četných inovací v oblasti vysokoškolské pedagogiky. V popisné části článku se autoři zaměřili na představení mezinárodních sítí spolupráce ve výuce, kurzů v projektech the Virtual Campus for a Sustainable Europe (VCSE) a PASDEL (practicing Sustainability through e-learning).
Využitá metodologie zvýšila mobilitu studentů a efektivitu dosažení stanovených pedagogických cílů.