Analýza obsahu mediálních sdělení, jako nedílná součást analýzy diskurzu, slouží mj. k odhalení dominantních příběhů, které utvářejí názor společnosti na drogovou politiku a užívání návykových látek a ovlivňují podobu drogové politiky a pomáhají nám lépe pochopit způsob jejího utváření. Zjistit, jaký je mediální obraz konopných drog a alkoholu v souvislosti s kriminální činností.
Zvolili jsme metodu obsahové analýzy mediálních sdělení, která nám umožnila systematicky zkoumat značné množství mediálních obsahů. Pro potřebu statistické analýzy, bylo nutno tyto obsahy zakódovat v rámci soustavy operacionalizovaných proměnných.
Pro tento účel jsme použili původní Manuál pro kódován mediálních zpráv, jehož vývoj a ověření byly hlavními úkoly realizovaného projektu. Celkem bylo do databáze v roce 2007 zakódováno v českých médiích 8691 článků.
Média spojují užívání konopných drog s trestnou činností ve větší míře než v případě užívání alkoholu. Média dostatečně neakcentují sociální rizika spojená s užíváním.