Cíle: popsat motivy ke hraní MMORPG her u hráčů vykazujících prvky závislostního chování, důvody, které vedou tyto hráče k omezení hraní a způsob, jakým omezení hraní probíhalo. Design: kvalitativní studie.
Metoda: obsahová analýza polostruktuovaných rozhovorů zaměřených na téma motivace a vývoj hraní. Soubor: 16 hráčů MMORPG vykazující rysy závislostního chování na internetu (4 ženy a 12 mužů) ve věku 15 – 33 let.
Výsledky: motivace uváděné hráči pro jejich online hraní jsou odreagování, seberealizace, kontakt s lidmi a zahánění nudy. Motivace pro hraní je dynamického charakteru a u jednotlivých hráčů se v průběhu času mění, motivy pro omezení hraní, které účastníci uváděli, byly: uvědomění si pohlcení hrou, zdravotní důvody, impuls z okolí, impuls ze hry.
Strategie, které hráči volili k omezení online hraní lze rozdělit do dvou základních skupin: postupné omezení se substitucí jiné online aplikace s "bezpečnějším profilem" a odinstalování hry ze svého počítače. Závěr: Výsledky motivace pro hraní potvrzují závěry zahraničních studií na toto téma a tuto kategorii rozšiřují o zcela nový submotiv hraní online her za účelem profesionálního růstu a možnosti se tímto či podobným tématem v budoucnu živit.
Tato studie navíc nově mapuje důvody pro omezení MMORPG a způsob jeho omezení.