Příspěvek představí mezinárodně evaluovaný, na vybraných českých školách pilotně ověřený a implementovaný program primární prevence užívání návykových látek s názvem Unplugged. Jedná se o program určený pro žáky základních škol (6. ročník), který využívá interaktivních technik, jež stimulují jejich aktivní účast a vychází z principu komplexního vlivu společnosti (zaměřuje se na existující normy, závazky/záměry žáků neužívat návykové látky, na životní dovednosti i znalosti o drogách).
Obsahem příspěvku bude dále seznámení se vzděláváním v metodice Unplugged, které pedagogické pracovníky vybavuje dovednostmi, jež posléze mohou využívat i v rámci další výuky. Aktuálně jsou v několika krajích ČR takováto školení realizována.
Součástí příspěvku bude ukázka pracovních materiálů a prezentace dílčích výsledků evaluace programu. Grantová podpora: GAČR č. 406/09/0119