Technologický rozmach současné informační společnosti je v posledních letech umocněn rychlým rozvojem mobilních zařízení. Notebooky, komunikátory, chytré mobilní telefony, tablety, čtečky elektronických knih apod. se dnes stávají běžným vybavením nejen dospělých, ale i žáků.
Přitom právě zařízení 1:1 skýtá řadu výhod, které umožňují zapojení alternativních metod jako je individualizovaná nebo kooperativní výuka do vyučování. Tento příspěvek je proto zaměřen na využití vybraných mobilních technologií v české výuce.
V první části příspěvku je popsán průzkum vybavenosti žáků mobilními zařízeními a současný stav jejich využívání ve výuce. Na základě zjištěných informací jsou pak v druhé části příspěvku diskutovány možnosti a omezení využití těchto zařízení ve výuce.
Za východiska je brána nejen dostupnost daného zařízení, ale také funkce, které zařízení nabízí a které žáci využívají.