Příspěvek shrnuje výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit současný stav a hlavní bariéry bránící rozšíření geografických informačních systémů (GIS) ve výuce na gymnáziích v Česku. Práce je založena na výsledcích dotazníkového šetření z roku 2012, ve kterém bylo osloveno 103 gymnázií, do výzkumu se zapojilo 57 z nich. Šetření vychází z metodiky zahraničních výzkumů, kde se implementační charakteristiky škol zjišťovaly na základě technologického, profesionálního a edukačního potenciálu.
Výsledky ukazují, že většina gymnázií je v zavádění GIS do výuky ve vývojové fázi, nejdále jsou v tzv. edukačním aspektu implementace. Z výsledků je patrné, že učitelé o výuku s GIS zájem mají, chybí jim však lepší povědomí o volně šiřitelných GIS software a zdrojích volných geografických dat.
Dále učitelé pociťují nedostatek metodické podpory a vlastní nedostatečné dovednosti pro práci s GIS.