Charles Explorer logo
🇨🇿

Společné, či oddělené vzdělávání dívek a chlapců?

Publikace na Pedagogická fakulta |
2013

Abstrakt

Článek porovnává dva základní vyučovací modely z hlediska zastoupení dívek a chlapců – koedukovanou a oddělenou výuku. S využitím zahraničních studií diskutuje pozitivní a negativní stránky obou modelů.

Z hlediska genderové rovnosti ve vzdělávání se nereflektovaná koedukace jeví problematická, protože v jejím rámci může snadno docházet k prohlubování genderových stereotypů. Eventuální úvahy o zavedení oddělené výuky dívek a chlapců (po vzoru zahraničních experimentů) by měly zohledňovat žákovský pohled. Článek proto přináší výsledky dotazníkového šetření s účastí 556 žáků/yň 2. stupně základních škol, které mapovalo jejich postoje a zkušenosti s pobytem ve smíšených a oddělených skupinách.