Charles Explorer logo
🇨🇿

Případová studie - práce s trenérem volejbalu pomocí metody VTI

Publikace na Filozofická fakulta |
2013

Abstrakt

Studie se týká oblasti zabývající se vlivem sociálního kontaktu a sociálních dovedností trenéra volejbalu na efektivitu trénování a vytváření příznivého tréninkového (motivačního) klimatu. Účastníkem této studie byl trenér (muž, 44 let) mládežnického chlapeckého družstva volejbalu z Plzně. Práce s ním probíhala přibližně dva měsíce v rozmezí duben – květen 2011. Účelem této případové studie bylo využití intervenční metody Videotrénink interakcí (VTI) za účelem rozvoje jeho sociálních dovedností a následné ohodnocení této intervence na základě změn v jeho chování.

Základem metody VTI je proces tří kroků: pořízení videonahrávek běžné tréninkové jednotky – analýza a editace nahrávek – zpětná vazba a vytvoření pracovních bodů. Tento cyklus se během spolupráce opakoval čtyřikrát.

Za účelem ohodnocení této intervenční metody bylo použito zúčastněné pozorování, video analýza a polostrukturovaný rozhovor. Výsledky ukazují rozvoj vybraných dovedností trenéra a naznačují užitečnost a přijatelnost metody VTI pro sportovní trenéry.