Charles Explorer logo
🇨🇿

Paradox inovace v kartografii z pohledu estetiky

Publikace na Přírodovědecká fakulta |
2006

Abstrakt

Stejně jako u ostatních oblastí lidské činnosti, autoři často hledají příležitosti pro inovaci jejich kartografického díla, nebo marketingové možnosti s úplně novou koncepcí. Paradoxně, i když uživatelé touží po něčem novém, vyžadují také známé koncepty, koncepty, na něž jsou zvyklí.

Někteří uživatelé dávají přednost tradici, zatímco jiní kladou větší důraz na inovaci. Kromě toho hledání něčeho nového často vede autory (ať už vědomě či nevědomě) k tradičním a osvědčeným koncepcím.

V rámci tohoto tématu se pak objevují otázky jako: Kde je hranice mezi novým a tradičním? Jaký je rozdíl mezi aktualizací a inovací kartografických děl? Jak se inovace projevuje a jaké příležitosti má v současnosti? Jaká je role autorského stylu v této době? Cílem tohoto článku je hledání odpovědí na všechny tyto otázky.