Obecnou problematikou příspěvku je mytologizace reality prostřednictvím fotografických obrazů. Konkrétně se práce zabývá konstrukcí „mýtu mládí“ na příkladu fotografií v dříve československém a později českém časopise pro mládež, v Mladém světě, v 70. a 90. letech 20. století.
Záměrem je sledovat, jakým způsobem se vlivem určitých ideologií historicky formovala československá, respektive česká, vizuální kultura, abychom lépe porozuměli procesu změn způsobu vzniku významů, který se podílí na vývoji komunikace a symboličnosti v naší společnosti. Teoretický kontext práce je vystaven na základech vizuálních studií a jejich přístupu ke kultuře.
Je inspirován především problematikou vizuální gramotnosti, kritickou analýzou vizuální kultury a výzkumem fotografických obrazů. Koncept ideologií, analyzovaných v pojmech společenského vědění, společnosti a diskurzu, je převzat z multidisciplinární teorie Teuna van Dijka.
Zvoleným přístupem k problematice je kritická teorie vizuální kultury se zaměřením na výzkum fotografických obrazů v kontextu jejich užití, tedy v kontextu médií. K interpretaci obrazů je využita sémiotická analýza, která odhaluje stereotypní vzorce reprezentace a různé úrovně skrytých sociálních a kulturních významů, jež obraz nese.