Publikace se zabývá vybranými kapitolami strategického personálního managementu s důrazem na hotelnictví služby cestovního ruchu. Je určena managementu hotelů a destinací cestovního ruchu, studentům managementu a všem zájemcům o oblast řízení lidských zdrojů.
První část je věnována souvislostem podnikové strategie a strategického řízení lidských zdrojů, tj. personálnímu plánování a rozvoji lidských zdrojů podniku. Významný prostor v této části je věnován problematice e-learningu v podnikovém vzdělávání.
Ve druhé části se autoři zabývají problematikou zpětné vazby v personálním řízení a personálními riziky – jejich zdroji, důsledky, zvládáním. S ohledem na rostoucí elektronizace personální administrativy a pozornosti, která je věnována ochraně soukromí a osobních údajů, jsou do knihy zahrnuty i kapitoly věnované personálním informačním systémům, identifikačním a kamerovým systémům a jejich používání jak z hlediska lidských zdrojů v organizacích, tak i z hlediska zákonné ochrany osobních údajů.
Současnost v praxi nejen velkých hotelových společností je charakterizována mj. existencí multikulturních týmů, počínaje vrcholovým managementem až po pracovníky jednotlivých středisek. Znalost rozdílů mezi lidskými kulturami stejně jako rizik, která mohou nastat při společné práci, je pro moderního manažera nezbytností.
Těmito otázkami se zabývá třetí část knihy Kapitoly z personálního a interkulturního managementu.