Muže být mezi originálem a věrnou kopií estetický rozdíl? Vrámci kritického přehledu nejvýznamnějších pokusů vyřešit problémy spojené sexistencí uměleckého falza autor odhaluje jejich společný předpoklad, podle kterého hodnota díla spočívá vjeho hodnotě estetické. Nedostatečnost na tomto předpokladu založených pojetí (které autor souhrnně nazývá estetickým monismem) se postupně ukazuje pomocí analýz prací známých kritiků a jednotlivých uměleckých děl (např.
Picassových Avignonských slečen). Vyústěním autorových úvah se stává jeho vlastní dualistické pojetí, založené na konceptuálním rozlišení mezi estetickou a uměleckou hodnotou, kladoucí před diskutované tradiční pohledy na hodnocení uměleckých děl účinnou alternativu.
Zpozice hodnotového dualismu se zpětně vyjasňuje rozporuplnost tradičních odpovědí na otázky spojené spaděláním umění a do nového světla se dostává i soudobá debata o podobnostech a rozdílech umění a vědy.