Hodnocení vývoje i úrovně motoriky v kontextu výběru vhodného evaluačního nástroje představuje rozsáhlou a složitou problematiku. Cílem této studie proto bylo rozebrat a srovnat diagnostickou kvalitu tří nejpoužívanějších nástrojů v oblasti psychomotorického vývoje dětí i dospělých, které využívají vývojových norem u české populace.
Jedná se o Orientační test dynamické praxe (OTDP), Movement Assessment Battery for Children-2 (MABC-2) a Test vývoje hrubé motoriky-2 (TGMD-2) s Bruininks-Oseretzky Test of Motor Proficiency-Second Edition (BOT-2) baterií, která pro české podmínky zatím standardizovaná není. Ve srovnání s výše uvedenými třemi diagnostickými nástroji vykázal Bruininks-Oseretzky Test of Motor Proficiency-Second Edition (BOT-2) nepropracovanější design struktury testů a možnost hodnocení konceptu psychomotoriky v nejširším věkovém rozpětí probandů.
Mimo to BOT-2 dosahuje vysoké validity i reliability (0,90 až 0,97). Další zjištěnou výhodou pak je i možnost využití zkrácené formy celé testové baterie tzv.
Short form. Z tohoto důvodu se domníváme, že by Bruininks-Oseretzky Test of Motor Proficiency-Second Edition (BOT-2) měl být nedílnou součástí standardizovaných nástrojů hodnotících psychomotorický vývoj v českém prostředí.