V letech 2003 až 2006 byl vytvořen nástroj ke zjišťování kvality výuky fyziky. Zahrnuje 26 parametrů kvality výuky fyziky, ke kterým byl vytvořen ratingový systém.
Standardizace byla provedena mimo jiné na základě výzkumu v ýuky v 75 vyučovacích hodinách fyziky u 10 učitelů ve školním roce 2004/5. Nástroj se stal v posledních letech inspirací ke konstrukci dalších výzkumných nástrojů, např. ke zkoumání kvality výuky cizích jazyků.
Cílem současného výzkumu je zjistit možnosti existujícího nástroje k provádění longitudinálních výzkumů kvality výuky fyziky. Nástroj byl proto použit k posouzení kvality výuky 3 učitelů (celkem přes 20 vyučovacích hodin), jejichž výuka byla posuzována již před 8 lety.
Na základě aktuálních výsledků, jejich komparace s dřívějšími výsledky a reflexe učitelů byla zjištěna relevantní data ohledně použití nástroje v rámci longitudinálních šetření. Nástroj se ukazuje jako použitelný s tím, že je třeba zvážit různou reliabilitu jednotlivých parametrů (ohodnocena v rámci standardizace).
Otevírá se také cesta využití nástroje jako instrumentu autoevaluačního.