Současné neuropsychologické výzkumy ukazují, že lze pomocí vhodně zvolených počítačových programů rozvíjet kapacitu pracovní paměti. Zároveň byla prokázána souvislost mezi pracovní pamětí a inteligencí.
Tato zjištění vedou k otázkám směřujícím k možnostem rozvoje vyšších poznávacích procesů pomocí tréninku pracovní paměti. Výzkumů, zabývajících se tímto tématem, je v současné době několik a některé z nich transfer prokázaly.
Je však s podivem, že neexistuje příliš mnoho studií řešících vliv tréninku pracovní paměti na rozvoj školních dovedností. Přičemž právě obtíže s pracovní pamětí jsou jednou z důležitých příčin školního selhávání.
Proto jsme se v designu pretest, tréninková fáze a retest pokusili ověřit možnosti rozvoje matematických dovedností pomocí nově navrženého počítačového programu určeného k rozvoji pracovní paměti. V naší studii jsme prokázali signifikantní transfer do oblasti matematických dovedností, který poukazuje na další možnosti využití podobných programů.