Charles Explorer logo
🇨🇿

Proč je přínos e-learningu u jednotlivých studentů odlišný?

Publikace |
2013

Abstrakt

Přehledová studie popisuje proměnné, které se pravděpodobně podílejí na rozdílném přínosu e-learningu pro studenty. Výklad je rozdělen do pěti oddílů:

1. osobnostní zvláštnosti studentů (např. temperament, jáství, lokalizace rozhodujícího vlivu),

2. psychologické procesy při individuálním učení (např. stanovování cílů, doplňování dosavadních znalosti, rozdílné styly učení, prožívání pozitivních i negativních emocí),

3. psychologické procesy při kooperativním učení (např. konstituování učební komunity, společné konstruování znalostí)

4. zvláštnosti e-learningových systémů, s nimiž studenti pracují (např. makroadaptivní přístup, mikroadaptivní přístup)

5. zvláštnosti výstupů učení, které se u studentů sledují (např. výkon, spokojenost, užitečnost, naplnění očekávání).