Badatelská přírodovědná soutěžní hra byla vytvořena s cílem pomoci žákům se naučit vědecky pracovat, vědecky argumentovat, sdělovat výsledky svého bádání ostatním a vytvářet a prohlubovat jejich vztah ke zvolenému oboru. Skládá se z 10ti kol, každé je věnováno jednomu z těchto oborů: botanika, zoologie, obecná biologie, mykologie, biologie člověka, ekologie, geologie, mineralogie a petrologie, paleontologie, astronomie a fyzika.
Soutěžní úkoly jsou vytvářeny i hodnoceny vědci z Národního Muzea v Praze a Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Právě možnost komunikace žáků s vědci má sloužit jako hlavní motivační složka pro účast žáků v soutěži a ke zvýšení jejich zájmu o přírodovědné předměty. Úlohy z badatelské soutěže jsou volně dostupné na webových stránkách projektu "Heureka! aneb podpora badatelských aktivit žáků ZŠ v přírodovědných předmětech" (www.objevuj.eu) a lze je používat také v běžné výuce nebo při mimoškolní činnosti.
Předběžné výsledky analýzy žákovských řešení výzkumných úkolů ukazují, že největší problémy mají žáci s formulací cílů výzkumu, výzkumných otázek a hypotéz a s volbou vhodné formy sdělení výsledků výzkumu.