Charles Explorer logo
🇨🇿

Školní poradenské pracoviště

Publikace na Pedagogická fakulta |
2013

Abstrakt

Při vzdělávání žáků dochází k situacím, kdy je zapotřebí odborná poradenská pomoc. Mohou to být výukové a výchovné problémy, ale také vývojové obtíže žáků, pro jejichž řešení je přizván odborník.

Vybudovaný systém pedagogicko-psychologického poradenství zajišťoval podporu odborníky, kteří působili mimo školu. V současné době jsou rozvíjeny odborné aktivity ve prospěch žáků a jejich rodičů, případně učitelů přímo v prostředí školy. Školní poradenské pracoviště je název, který se používá pro označení poradenských služeb, poskytovaných ve škole, viz Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění Vyhlášky č. 116/2011 Sb. , Koncepce poradenských služeb poskytovaných ve škole z r. 2005 (dále jen Koncepce).

V kapitole publikace jsou představeny základní koncepce odborných poradenských služeb poskytovaných školou, tak jak je v současné době deklaruje příslušná legislativa i hlavní činnosti jednotlivých aktérů. Kromě školního psychologa a školního speciálního pedagoga mají významnou úlohu také učitelé, kteří zastávají funkcí výchovného poradce a školního metodika prevence.