Cílem příspěvku je představit přístupy k tvorbě modelu klinické školy v procesu pregraduální přípravy studentů učitelství. Příspěvek představí návrh procesu tvorby a pilotního ověření modelu klinické školy a nabídne podněty pro výzkum v této problematice.
Na základě analýzy poznatků a zkušeností zahraničních modelů klinických škol bude navržen model klinické školy, který poskytuje prostor pro ověření progresivních výukových koncepcí a realizaci inovativních přístupů v přípravě budoucích učitelů na Pedagogické fakultě UK v Praze. Předmětem plánovaného výzkumu je ověření funkčnosti modelu klinické školy ve vztahu ke kvalitě rozvoje profesních dovedností studentů učitelství.
Nedílnou součástí plánovaného výzkumu je ověřování modelu nových typů pedagogických praxí a kurzů, založených na týmové výuce a spolupráci VŠ pedagogů a učitelů ZŠ – mentorů a ověření možnosti užšího propojení teoretické a praktické složky pregraduální přípravy studentů učitelství.