Budoucí učitelé mateřských nebo základních škol, kteří si zvolili jako svou specializaci obor hudební výchova, během své vysokoškolské přípravy absolvují řadu praktických a teoretických hudebněvýchovných disciplín. Hudebně-teoretické disciplíny (harmonie, formy, rozbor skladeb) mohou díky svému nau-kovému charakteru využívat e-learningové podpory.
Z tohoto důvodu vytvořila autorská dvojice pedagogů katedry hudební výchovy Pedagog. fakulty UK v Praze – Petra Bělohlávková a Michal Nedělka v rámci dvou projektů Hudební formy e-learningem (r. 2010) a E-learningová podpora hudebněteoretických předmětů v rámci studia předškolní a primární pedagogiky (r. 2012) „balíček“ e-learningových podpor výuky, který obsahuje kompendium výše uvedených disciplín (s částí prezentační a verifikační) a slouží primárně studentům oborů Učitelství pro MŠ a Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Vedle tradiční formy výuky tak e-learningová podpora hudebněteoretických disciplín nabízí další z alternativ-ních cest k přípravě hudebních pedagogů na jejich budoucí povolání.