V článku se zabýváme řešením tří problémů – možným využitím internetu při výzkumu v pedagogické kinantropologii, příčinami vzniku negativního vztahu školáků a studentů k tělesné výchově, společně se zkoumáním, jakou přijímají strategii řešení tohoto záporného vztahu. Data byla získána účelovým výběrem pomocí zadání slovních spojení typu „nenávidím tělesnou výchovu“ vyjadřujících negativní vztah k tělesné výchově do internetových vyhledávačů.
Soubor takto získaných příspěvků, publikovaných na různých webových stránkách, byl dále analyzován, přičemž příspěvky neodpovídající stanoveným kritériím byly vyřazeny. Dále jsme pracovali pouze s 83 validními příspěvky.
Ty byly podrobeny analýze obsahu a komparativní analýze a na základě výsledků analýz rozděleny do šesti skupin, definovaných na základě výskytu společných znaků, vyjadřujících příčinu vzniku záporného vztahu k tělesné výchově a do tří skupin v případě přijaté strategie řešení tohoto problému. Z šetření zkoumané skupiny 83 probandů s negativním vztahem ke školní tělesné výchově vyplynulo, že existuje z pohledu příčiny a chování několik přesně definovatelných skupin.
Nejpočetnější, celých 32,5 % souboru, byla skupina žáků, kteří sice aktivně sportují, ale přesto se u nich utváří negativní vztah k tělesné výchově, což je dáno obsahem kurikula, výkonovou motivací anebo osobností učitele. Uvedený způsob získání dat ukázal, že lze data získaná na internetu s určitými výhradami a nedostatky použít k výzkumu v pedagogické kinantropologii.