Charles Explorer logo
🇨🇿

Manipulace s tělesným pachem mění mužskou sebedůvěru a hodnocení vizuální atraktivity ženami

Publikace na Fakulta humanitních studií |
2009

Abstrakt

Původ a rozsah vlivů vůní na vnímání jednotlivce jsou relativně neprozkoumané. V této studii testujeme vliv manipulace s osobním pachem na sebedůvěru a chování. Účastníkům studie jsme dali buď aerosolové spreje obsahující směs vůní a antibakteriální látky nebo naopak identický sprej, který neobsahoval tyto aktivní ingredience.

PO několik dnech jsme zjistili účinky mezi zkoumanými skupinami co se týče psychometrické sebedůvěry a sebehodnocené atraktivity. Navíc zde nebyl žádný rozdíl mezi skupinami v průměrném hodnocení atraktivity mužských fotografií hodnotitelkami.

Stejné hodnotitelky hodnotily muže užívající aktivní sprej jako atraktivnější ve videonahrávkách, což naznačuje rozdíl mezi skupinami. Atraktivita mužského neverbálního chování, nezávisle na strukturálních rysech tváře, byla predikována na základě vlastního hodonocení poskytnutého deodorantu.