Autoři zjišťovali efekt nácviku testu generování slov v jednotýdenním odstupu a dále testovali alternativní verzi testu. Metodika: 20 zdravých dobrovolníků (10 mužů a 10 žen), ve věku 25,1 +- 2 roky a vzděláním 16,7 +- 2,6 let bylo vyšetřeno testem generování slov s počátečními písmeny N, K, P a V, R, S a po jednom týdnu byly testy zopakovány.
Výsledky: Testová verze generování slov NKP signifikantně korelovala s alternativní verzí VRS při prvním i druhém provedení (R = 0,63; p < 0,005, resp. R = 0,83; p < 0,001).
Průměrný celkový skór verze NKP byl signifikantně vyšší (Wilcoxon matched pair test T = 36; Z = 2,37; p < 0,05, resp. T = 19,5; Z = 3,19; p < 0,005) než průměrný celkový skór verze VRS v obou případech.
Při opakování testu NKP i VRS po jednom týdnu došlo ke zvýšení průměrného výkonu o 7, resp. 6 slov (nárůst o 13 %). Pro obě verze testu bylo zlepšení signifikantní (Wilcoxon matched pair test T = 12,5; Z = 3,31; p < 0,001, resp.
T = 15; Z = 3,07; p < 0,005). Závěr: Verze VRS se ukázala jako významně těžší a není tedy vhodná jako alternativa k retestování.
Efekt nácviku může být platný pouze pro studovanou populaci.