Významnou roli při vytváření podmínek pro zdravý vývoj dítěte hraje rodina, škola a nezanedbatelný význam má chování vrstevníků. Rodina určuje sociální status dítěte, ovlivňuje jeho životní styl.
Dle vyjádření dotázaných je ekonomická situace jejich rodin velmi dobrá. Při hodnocení soužití s rodiči přiznává část chlapců i dívek problémy při komunikací.
Vysoké procento respondentů ve všech věkových skupinách uvedlo, že tráví nejméně jednou týdně svůj volný čas s rodiči, denně ve skupině vrstevníků. Více než polovina zúčastněných chlapců a dívek se domnívá, že spolužáci jsou rádi spolu, ale nezanedbatelná část dotázaných přiznala, že se účastnila ve skupině spolužáků násilného jednání nebo byla takového jednání vystavena.
Hodnocení chování a jednání učitelů se mění u chlapců a dívek v závislosti na jejich věku. Patnáctiletí žáci hodnotí vztahy s učiteli významně hůře.
Skupina dotázaných, která vypověděla, že je ve škole nespokojená udává častěji, než ostatní žáci, nervozitu, špatnou náladu.