Reuven Feuerstein (nar. 1921) patří bezesporu k nejvýraznějším osobnostem pedagogické psychologie druhé poloviny dvacátého století. Je považován za jednoho z nejdůraznějších kritiků tradičního pojetí inteligence jako neměnného faktoru a psychometrického přístupu k měření inteligence, je autorem stále více doceňované teorie vývoje poznávacích funkcí člověka, jejímž ústředním bodem je rozpracování významu zprostředkujících interakcí pro rozvoj adaptabilní struktury intelektu- tzv. teorie strukturní kognitivní modifikovatelnosti.
Neutuchajícímu zájmu odborné, profesionální i laické veřejnosti se těší Feuersteinův program pro rozvoj poznávacích funkcí Instrumentální obohacování (Instrumental Enrichment) V této kapitole představujeme část Feuersteinova díla, která se věnuje pojetí kulturního hendikepu. Feuersteinovo pojetí kulturního hendikepu se výrazně liší od tradičního psychologického a kulturně antropologického pojetí hendikepu, kde se různé kulturní charakteristiky a specifika nebo odlišný kulturní p