Charles Explorer logo
🇨🇿

Sociálně-ekonomické a kulturní zázemí žáků a rostoucí role žen ve společnosti jako dvě významné sociální determinanty školního vzdělávání v Německu

Publikace na Matematicko-fyzikální fakulta |
2009

Abstrakt

Sociálně-ekonomické a kulturní zázemí žáků má v Německu v porovnání s ostatními zeměmi dlouhodobě značný vliv na jejich školní úspěšnost. Jde přitom zejména o žáky z tzv. rodin málo stimulujících vzdělávání, k nimž patří především děti z rodin imigrantů.

Zejména pro ně jsou určena vzdělávací zařízení poskytující jim péči delší dobu během pracovních dní než běžné školy: celodenní školy a vzdělávací domy. Tato zařízení vycházejí současně vstříc zaměstnaným matkám, a přispívají tak k rozvoji trendu zrovnoprávňování žen s muži ve společnosti.

Ve stati jsou charakterizovány tyto dvě determinanty německého školního vzdělávání a je ukázáno, jak jsou reflektovány v celoněmecké vzdělávací politice a na úrovni spolkových zemí.