Článek je věnován problematice přípravy a tvorby novely Ústava Česká republika č 395/2001 Sb. (Sb.), Který je označen "euro-změna" Ústavy ČR. Podstatou této novely Ústavy ČR bylo komplexní zakotvení a postavení mezinárodních smluv v českém právním systému.
Jeden zvláštní kategorii mezinárodní smlouvy o lidských právech a základních svobodách byla zrušena a nová jednotná podmínky byly vytvořeny tím, že setkání, jehož mezinárodní smlouva stává souč ástí právního systému s aplikací prioritu před zákonem. Hlavní zaměření tohoto článku jsou problémy mezinárodních smluv v oblasti integrace by Článek 10a Ústavy ČR, mocí, z nichž některé pravomoci orgánů CR jsou přeneseny na mezinárodní organizaci nebo instituci.
Mezinárodní smlouvy v oblasti integrace velmi obtížné klasifikovat.Klíčovou otázkou je, kdy se přenesení pravomocí na mezinárodní organizaci nastane a zda ústava výrobce je schopen identifikovat tento okamžik vůbec. Problém interpretace mezinárodních smluv podle článku 10a Ústavy ČR se skládá z otázky, zda při jejich ratifikace, je třeba se řídit čistě formální postup v souladu se zásadou procesní ekvivalence, nebo zda je třeba posuzovat každý konkrétní mezinárodní smlouvu, i když většinou jen na čistě hypotetické úrovni, aby zjistili, zda se jedná o přenesení pravomocí nebo změnu podmínek pro výkon pravomoci, kterou je Česká republika již byla převedena na mezinárodní organizaci. Článek také uvádí srovnávací přehled o tom, co jak mezinárodní smlouvy v oblasti integrace přijaté v jednotlivých členských státech Evropské unie.