Charles Explorer logo
🇨🇿

Faktografická literární výchova v české škole a její kritika

Publikace na Pedagogická fakulta |
2013

Abstrakt

Autoři článku, Ursula Stohler, (do r. 2010 Univerzita v Bernu, Švýcarsko, nyní Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze) a Ondřej Hník (Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze), cítí coby vysokoškolští pedagogové potřebu vyjádřit se k problému koncepce literárního vzdělávání v České republice. Zaměřují se především na střední školství.

Připomeňme, že písemně doložená a prokazatelná, explicitní kritika faktografického přístupu k literární výchově v českém školství trvá více než 120 let. Zarážející je rovněž skutečnost, že naukový, faktografický, literárněhistorický přístup přetrval několik různých státních zřízení a politických režimů (Rakousko-Uhersko, 1. republika; socialismus; postsocialismus; kapitalismus).