Charles Explorer logo
🇨🇿

Pedagogické činnosti českých učitelů v mezinárodním srovnání

Publikace na Pedagogická fakulta |
2010

Abstrakt

V posledních desetiletích je věnována velká pozornost kvalitě práce učitelů. Práce učitelů je čím dál tím náročnější a jsou na ni kladeny nové požadavky.

Stať hledá odpověď na otázku, jak čeští učitelé vyhovují některým z nároků, které jsou v mezinárodní komunitě pova-žovány za důležité. Jak se jeví organizace české výuky z hlediska podpory aktivní participace, týmové práce a rozvoje dovednosti řešit problémy a aplikovat nabyté vědomosti v mimoškolním kontextu? Jak je na tom česká škola z hlediska individualizace výuky? Do jaké míry čeští učitelé spolupracují? Jak moc a v čem se čeští učitelé vzdělávají? K hledání odpovědí na uvedené otázky jsou vyžita data z mezinárodních výzkumů vědomostí a dovedností, které se uskutečnily v České republice v uplynulých 15 letech.