Charles Explorer logo
🇨🇿

Význam didaktiky z pohledu zdravotnického pracovníka

Publikace na Filozofická fakulta |
2014

Abstrakt

Příspěvek se zaměřuje na obecné hodnocení didaktických metod z pohledu všeobecné sestry a porodní asistentky, které může uplatňovat po studiu certifikovaného mentorského kurzu při svém pedagogickém působení. Didaktické metody výuky, které jsou po teoretické části procvičovány, odkrývají možnosti každého zdravotnického pracovníka v oblasti vyučování, velmi často vedou k sebepoznání slabých a silných stránek osobnosti jednotlivce a ukazují na náročnost profesionálního pedagogického vedení studentů nebo absolventů zdravotnických oborů, kteří nastupují do praxe.

Zvládnutí jednotlivých didaktických pojmů, výukových forem a metod výuky jsou pro prakticky založeného odborníka často výraznou překážkou. Hodnocení nejen celého obsahového pojetí kurzu, ale především jeho praktického didaktického nácviku je výchozí pro další zdokonalování efektivity a zaměření následných etap realizace kurzu.