Charles Explorer logo
🇨🇿

Příprava lekce v knihovně o informační bezpečnosti pro děti a seniory

Publikace na Filozofická fakulta |
2014

Abstrakt

Při přípravě lekce je nutné reflektovat charakteristiky cílové skupiny, stejně jako specifika tématu. Vzhledem k možnostem knihovníka ne vždy je možné nebo nutné vytvořit celou lekci, včetně všech materiálů nově, proto je vhodné vědět, jaké informační zdroje pro oblast informační bezpečnosti lze použít.

I při převzetí materiálů nebo celé metodiky lekce a ještě více při přípravě vlastní je ale nutné ji přizpůsobit nejen cílové skupině, ale i možnostem vzdělávajícího a s vědomím těchto vymezení zformovat lekci, aby odpovídala didaktickým principům. Cílem tohoto příspěvku je poskytnout knihovníkovi vodítka ve všech těchto oblastech a dát mu tak podporu pro přípravu či úpravu svých lekcí.