Cílem studie bylo ověřit změnu vnímané sociální koheze ve školních třídách po absolvování kursu aktivit v přírodě. Výzkumný soubor představovalo 47 žáků 6. třídy základní školy a 2. - 4. ročníku střední školy účastnících se třídenního kursu aktivit v přírodě zaměřeného na rozvoj sociálních vztahů a spolupráce ve skupině. Úrove ň vnímané sociální koheze byla stanovena na základě 2 sociometrických otázek a Dotazníku hodnocení soudržnosti skupiny, GCEQ (Group Cohesion Evaluation Questionnaire) zadávaným před začátkem a po skončení kursu aktivit v přírodě.
Sociometrická data byla vyhodnocena pomocí indexu sociální soudržnosti, změna indexu byla hodnocena pomocí Cohenova d (δ) pro každou otázku zvlášť (δ = 0,14, resp. 0,71). Data z dotazníku GCEQ byla hodnocena Wilcoxonovým testem.
Srovnáním výsledků pre- a post-testu Z - 3,708 P<0,001 jsme ověřili, že po absolvování kursu aktivit v přírodě došlo k signifikantní změně vnímané sociální koheze ve sledovaných třídách.