Charles Explorer logo
🇨🇿

Význam domácí přípravy pro začínajícího školáka

Publikace na Filozofická fakulta |
2014

Abstrakt

Publikace se snaží komplexně uchopit téma nástupu do školy a s tím spojených školních povinností (domácí příprava na školu) a to s respektem ke třem hlavním aktérům, jichž se to týká - tedy k začínajícím školákům, jejich rodičům a učitelům. Obsah publikace je však jednoznačně zaměřen na dítě a jeho zdravý psychický vývoj během nástupu do školy a prvních let školní docházky.

Publikaci věnuje pozornost tomu, jak rodiče dítě na školu připravují, volbě školy ve vztahu k výchovným přístupům, uplatňovaným v rodině i ve vztahu k osobnostním předpokladům dítěte, samostatné téma publikace je adaptace na školu jako proces a nikoliv jako otázku týdenního horizontu. Je zdůrazněno společné hledání možností, jak tento důležitý vývojový zlom dítěti co nejvíce usnadnit a to především v oblastech součinnosti rodičů, učitelů a malých školáků.

Publikace nabízí též kapitoly, které popisují vývojové charakteristiky dítěte předškolního a dítěte mladšího školního věku s důrazem na probíhající změny při nástupu do školy. Velká pozornost je věnována školní zralosti a jejímu určování a také školní úspěšnosti.

Jsou představeny také výstupy mezinárodní česko-francouzsko- kanadské studie s tímto zaměřením