Charles Explorer logo
🇨🇿

Muzejní komunikace online: Projekt webových stránek Hrdličkova muzea člověka PřF UK

Publikace na Filozofická fakulta |
2014

Abstrakt

Muzejní pracovníci mohou ve svých institucích využít nová média na mnoha úrovních. V článku jsou představeny tři oblasti, v nichž technologie, myšlenky a koncepce spojené s novými médii mohou muzea obohatit.

Nová média můžeme použít v expozicích, při realizaci doprovodných programů a jako nástroj propagace a komunikace s veřejností. Nová média do muzeí přinášejí myšlenky uživatelsky generovaného obsahu, kolaborace, participace, sdílení informací a znalostí.

V prostředí nových médií je středobodem uživatel. V muzeích jde analogicky o návštěvníka, který si přeje cítit se vítaný a v muzeu hledá neotřelý zážitek i informace.

Stále častěji je bránou do muzea její webová stránka. Právě skrze web návštěvníci získávají první dojmy a i ty přispívají k rozhodnutí, zda muzeum navštíví či nikoli.

V hlavní části článku je popsána tvorba nových webových stránek pro Hrdličkovo muzeum člověka PřF UK.