Klima ve školní třídě je velice důležitý fenomén jak z hlediska výchovné, tak z hlediska vzdělávací funkce školy. Aby škola mohla dobře naplńovat tyto dvě své funkce je žádoucí, aby klima ve třídě bylo příznivé.
Ale co to vlastně je klima ve třídě, jak vzniká, co ho určuje, čím je určováno, ovlivňováno? A jak toto vidí žáci, učitelé a rodiče? Jsou jejich pohledy, perspektivy stejné, nebo se liší a v čem? Teorie na toto téma se jeví dosti obecná, nepracuje s možností, že atmosféra je pozadím, které přímo jednání zmiňovaných skupin ovlivńuje, snad i přímo určuje. Otázkou pro tuto práci tedy je, jak klima a jeho utváření vnímají žáci, učitelé a rodiče.
Práce bude zpracovávána formou kvalitativního výzkumu - případové studie. Pro sběr dat bude použito pozorování, práce s dokumentací a polostrukturované rozhovory.