Charles Explorer logo
🇨🇿

Dětská zkušenost s komunikací v prostředí mobiního telefonu

Publikace na Pedagogická fakulta |
2014

Abstrakt

Příspěvek mapuje dětskou zkušenost s druhy komunikace, kterou přináší mobilní telefon. Zjišťuje délku zkušenosti s moblem u žáků 4. a 5. roč.

ZŠ na vzorku více než 300 respondentů. Zaznamenává spektrum činností, které jsou dětem dostupné a které jsou preferované.

Výzkum je zjišťující, je orientován kvantitativně. Výsledkem je potvrzení, že komunikační účel při používání mobilu je dětmi tohoto věku preferován.

Další oblíbené činnosti, tj. poslechy písní, hraní her, posléze i obrazové záznamy fotografováním a natáčením nabízejí komunikační zkušenosti nad společně sdíleným obsahem. V souvislosti s propojováním mediální výchovy se vzdělávací oblastí Jazyk a jazyková komunikace se otevírá příležitost ke kultivaci mluveného i psaného projevu a rozpoznávání komunikačních záměrů uskutečňovaných v elektronickém prostředí na 1. stupni ZŠ.