Charles Explorer logo
🇨🇿

Metodologické přístupy k výzkumu sebehodnocení žáků

Publikace na Pedagogická fakulta |
2014

Abstrakt

Sebehodnocení žáků je jedním z důležitých momentů samotného školního hodnocení, které žákům umožňuje účastnit se hodnocení výsledků výuky a zároveň zkvalitňovat své učební činnosti. Příspěvek se zabývá prezentací zvoleného metodologického přístupu pro výzkumné šetření v oblasti sebehodnocení žáků na prvním stupni základní školy.

Autorka popisuje předem zvolené metody, které jsou jednou z možností zkoumání problematiky hodnocení žáků se zaměřením na sebehodnocení. Cílem tohoto výzkumného šetření je zjistit, zda učitelé na prvním stupni základní školy zařazují a rozvíjejí ve vyučovacím procesu sebehodnocení žáků.

V závěru autorka provede zobecnění a doporučení pro učitele, jak zařazovat sebehodnocení žáků do vyučovacího procesu.