Současná studia filmových festivalů mají dvě pomyslná epicentra. Jedno je spojené s Univerzitou v Amsterdamu, Marijkou de Valck a projektem Film Festival Research Network.
Druhé pak s Univerzitou St. Andrews, Dinou Iordanovou a týmem kolem projektu Dynamics of World Cinema zaměřeném na výzkum cirkulace ne-mainstreamovým filmů.
Původně poměrně široce vymezený výzkum projektu Dynamics of World Cinema zahrnoval čtyři hlavní okruhy: globální blockbustery pocházející z men ších kinematografií, jako je například jihokorejská, festivaly, distribuci pro diaspory a internet. Postupně se i pod vlivem expanze on-line distribuce zúžil na filmové festivaly.
Jeho hlavním výstupem je série antologií Film Festival Yearbook. První z řady zaměřená na festivalový okruh (festival circuit) vyšla v roce 2009 (koeditorka Ragan Rhyneová), další se pak věnovaly fenoménům imaginárních komunit (2010), festivalům ve východní Asii (2011, koeditorka obou Ruby Cheungová) a filmovým festivalům a aktivismu (2012, společně s Leshu Torchinovou).
Nejnovější, loni vydaná ročenka s číslem 5 se zaměřuje na archivní filmové festivaly. Iordanová se v současnosti věnuje výzkumu festivalů na Středním východě a v Severní Africe. "Budeme muset přehodnotit obecně přijímanou pravdu o historii festivalů jako evropském fenoménu.
Stále zřetelněji se ukazuje, že v Asii a na Středním východě má festivalová scéna dlouhou tradici a že je nesprávné tvrdit, že festivaly jsou evropská záležitost," říká v rozhovoru, který je věnovaný otázkám (chybějící) metodologie, výzvám výzkumu i nutnosti přehodnotit klasifikaci festivalů a přimět jejich organizátory ke spolupráci.