Cílem předkládané práce bylo mapování požadavků a zkušeností personalistů s outdoor management training (OMT ). Dále bylo také zjišťováno, jaké jsou představy personalistů o cílech kurzů a jejich využití.
Jednalo se o dotazníkové šetření realizované na vzorku 152 personalistů českých firem. Z výsledků vyplývá, že personalisté využívají kurzy OMT zejména k rozvoji odborných znalostí a dovedností, k rozvoji soft skills a podpoření týmového ducha.
Nejčastěji jsou tyto kurzy organizovány pro klíčové a nové zaměstnance. Zpětná vazba v průběhu kurzů není pro personalisty tak samozřejmá, jak nalézáme v teorii OMT.
Kurz je nejčastěji plánován na dva dny a personalisté zasahují do jeho obsahu. Zjištěné poznatky jsou podnětné pro odbornou veřejnost zabývající se tímto typem vzdělávání.
Poskytují také informace o vnímání OMT kurzů zadavateli (ve většině případů personalisty) a otevírají prostor pro další vzdělávání zadavatelů čí úpravu nabídek jim poskytovaných.