Charles Explorer logo
🇨🇿

Absolventi Univerzity Karlovy. Univerzita Karlova očima bývalých studentů a postavení absolventů UK na trhu práce

Publikace |
2014

Abstrakt

Publikace se zabývá uplatnitelností absolventů Univerzity Karlovy v Praze. Publikace má pět základních kapitol.

V první části jsou podrobně popsány profily sedmnácti fakult Univerzity Karlovy. Druhá část se zabývá základními charakteristikami absolventů, zejména pak sociálním zázemím, motivací a důvody ke studiu a prací v odpovídající oboru a úrovni vzdělání.

Třetí část se věnuje hodnocení získaného vzdělání - zaměření studia, způsobům výuky a učení, kvalitě studijní nabídky a podmínkám studia a výuky, také kvalitě vyučujících a kvalitě fakult, a rovněž spokojenosti s volbou školy a oboru. Čtvrtá část se zabývá kompetencemi, a to ve třech dimenzích: první je úroveň, jakou poskytla absolventům škola, druhou, jakou u sebe vnímají sami, a třetí, jaká je požadována v jejich zaměstnání. Poslední, pátá část se zaměřuje na přechod na trh práce a na práci, kterou absolventi vykonávali po několika prvních letech na trhu práce.

Zde jsou analyzovány takové charakteristiky jako způsob a délka hledání první práce, kvalifikační náročnost, příjem, profesní a odvětvová struktura absolventů, využití vzdělání, nebo spokojenost s prací. Podrobně také zkoumá kariérní dráhy absolventů Univerzity Karlovy.