Článek shrnuje informace o v současnosti prudce se rozvíjejícím interdisciplinárním oboru poznání nazývaném neuropedagogika (někdy také edukační neurověda, pedagogická neurověda, věda o myšlení, mozku a vzdělávání, neurodidaktika apod.). V článku jsou stručně charakterizovány objekt, předmět a cíle neuropedagogiky, její základní ontologická, epistemologická a etická východiska, problematika (soubor problémů, kterými se zabývá), metodika (používané metody) a uvedeny jsou také některé mezinárodně významné výzkumné instituce, organizace či společnosti zabývající se soustavně tímto oborem poznání. Článek představuje jeden z prvních česky psaných příspěvků dotýkající se problematiky neuropedagogiky, nicméně vzhledem k omezenému publikačnímu prostoru nemůže zacházet do přílišných podrobností, a zaměřuje se proto jen na základní otázky neuropedagogických bádání.
Doufáme, že článek iniciuje i v České republice zájem o tuto perspektivní oblast interdisciplinárního výzkumu.