Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika matematiky: historie, současnost a perspektivy s důrazem na empirické výzkumy

Publikace na Pedagogická fakulta |
2015

Abstrakt

Kapitola popisuje historii a současný stav výzkumu v didaktice matematiky v České republice. Jsou shrnuty významné mezníky v historii tohoto vědního oboru v mezinárodním prostoru a jejich vliv na národní výzkum.

Pozornost je věnována zejména metodologii výzkumu v didaktice matematiky a některým současným vlivným teoriím (např. teorii didaktických situací a teorii generických modelů). Současné problémy vzdělávání z pohledu výzkumu didaktice matematiky jsou rozděleny do čtyř oblastí: Znalosti a vzdělávání (budoucích) učitelů matematiky, Výzkum ve školní třídě, Výzkum matematického uvažování žáků a Technologie ve výuce matematiky.

Každá oblast je ilustrována národními výzkumy. Na závěr jsou shrnuty perspektivy vývoje v didaktice matematiky v ČR.