V rámci magisterského studia Učitelství češtiny jako cizího jazyka vykonávají studenti tohoto oboru praxi přímo na univerzitě - vyučují zde češtinu pro studenty ERASMUS a jiných výměnných programů. V minulých letech se osvědčil specifický systém zpětné vazby, která pochází přímo od zkušenějšího spolulektora, všech lektorů vykonávajících praxi ve stejném období, mentorů i samotných studentů.
Začínající lektoři většinou pracují ve dvojici se zkušenějším lektorem, který svou povinnou praxi absolvoval již v minulosti. Během semestru probíhají pravidelná setkání všech lektorů, na kterých mají možnosti sdílet své zkušenosti a případně si navzájem pomoci s problémy.
Podporu mohou také získat od mentorů, kteří k nim chodí na hospitace a taktéž se účastní pravidelných setkání. V neposlední řadě mohou poskytnout zpětnou vazbu i samotní studenti učící se češtině.
Příspěvek nabízí ucelený pohled na tento systém podpory a zpětné vazby a zároveň kriticky hodnotí některé jeho složky.