Charles Explorer logo
🇨🇿

Prekoncept a koncept věty

Publikace na Pedagogická fakulta |
2015

Abstrakt

Příspěvek přináší partikulární výsledky a zjištění grantového projektu GA ČR P407/12/1830 s názvem ""Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka", který se od roku 2012 zaobírá hledáním nových didaktických řešení jazykové výchovy se systematickým uplatňováním konstruktivistických edukačních přístupů. Představuje dosavadní výzkumná šetření, jejich nástroje a zjištění v oblasti mapování dětských/žákovských prekonceptů a konceptů věty.

Nastiňuje problematiku věty, konkrétně pak vytváření pojmu věta v současném pojetí edukačního procesu na 1. stupni základní školy. Nabádá k propojení známé, v přirozené komunikaci nabyté jazykové zkušenosti dítěte s obecně platnými zákonitostmi jazykového systému, zároveň upozorňuje na řešení aktuálních problémů oborové didaktiky českého jazyka.

Klíčová slova