Anglický termín feedback je problematické překládat. Nejčastěji se využívá v pedagogické literatuře překladu zpětná vazba.
Z rešerše zahraniční literatury je zřejmé, že existuje určitá systematika druhů zpětných vazeb. Četnost poskytování zpětných informací, jako činností učitele, a částečně jejich dopad je možné identifikovat metodou analýzy didaktické interakce. Z interakce učitel - žák nás ve vztahu ke vzdělávání budoucích u čitelů tělesné výchovy zajímá nutná úroveň způsobilosti řídit prostřednictvím zpětnovazebních informací efektivitu pohybové učení.
Je možné tuto způsobilost kultivovat, jakými prostředky? Je tato didaktická způsobilost obecná nebo specifická. Z těchto důvodů se zajímáme o dva vyučované předměty - plavání a gymnastiku.
Příspěvek se snaží postihnout jak společné rysy didaktické kompetence poskytovat efektivní zpětnou vazbu, tak i nutná specifika, která přinášejí rozdílná prostředí i obsah pohybové učení