Projektová metoda je jednou z nejkomplexnějších edukačních metod. Uplatňuje se v ní skupinová i samo-stat-ná práce žáků, kteří přebírají odpovědnost za vlastní učení.
Mají také prostor dojít k cíli vlastními cestami, čímž je umož-něno kvalitnější porozumění vzdělávacímu obsahu. Podstatná je rovněž motivace zajištěná vhodnou řídicí otáz-kou i vědomím žáků, že produkt jejich práce budou sledovat i lidé mimo školní třídu.
Explicitní uvedení projektové výu-ky v rámcových vzdělávacích programech bylo z výše zmíněných důvodů vhodným krokem. Školní aktivity, které bý-vají ozna čovány jako projekty, však mnohdy nesplňují charakteristiky projektu. Text je případovou studií pro-jek-to-vé-ho dne na jedné pražské střední odborné škole.
Popis ""projektu"" je doplněn analýzou úkolů žáků, pozorováním je-jich práce, rozhovorem s žáky i s učiteli zodpovědnými za přípravu projektu.