Charles Explorer logo
🇨🇿

Práce při studiu, studium při práci. Příspěvek k diskusi o průniku praxe a teorie

Publikace na Filozofická fakulta |
2015

Abstrakt

Studie se zabývá specifickým jevem, který doprovází studium na vysoké škole v ČR, ale i zahraničí. Délka studia se prodlužuje a studenti se stávají, alespoň částečně ekonomicky aktivními již během prezenčního studia.

Výzkumem bylo zjištěno, že alespoň na poloviční úvazek pracuje 100 % studentů Ústavu informačních studií a knihovnictví. Dále bylo zjištěno, že věkové parametry studentů prezenční a kombinované formy se liší pouze o 5let.

Zjiťováno bylo, u obou skupin, zda pracují v rámci oborových pracovišť, jakou podporu jim poskytuje zaměstanavatel při zejména časových problémech souvisejícíh se studiem. Výzkum potvrdil hypotézu, že studenti, mají zájem o obor, nicméně studiu věnují pouze nutnou část svého času.

Projekty počítající se aktivitami studentů, které nejsou nijak honorovány, ani kreditně ohodnoceny, jsou pro studenty atraktivní. Vzhledem k cílové skupině článku, odborné veřejnosti, bylo významné i hodnocení přínosu praxe pro studium (možnost ověřování znalostí) a zájem studentů o další práci po ukončení studia.