Každá vyučovací jednotka, i její dílčí části, probíhají ve vybraném řídícím didaktickém stylu. V něm je vyjádřen postoj učitele a žáků k vybranému učebnímu modelu, interakce učitele se žáky, dominance v rozhodování a řízení a dále způsob poskytování zpětnovazebních informací.
Volba didaktického řídícího stylu je ovlivněna také konkrétním cílem vyučování. Při výuce lyžování nejčastěji využíváme didaktický styl příkazový, praktický, reciproční, se sebehodnocením, s nabídkou a se samostatným objevováním.
Jedná se tedy převážně o didaktické řídící styly, které se vyznačují reprodukcí známého, a kde se žákova role postupně posiluje a žák se stává aktivnějším. Při výuce lyžování se prakticky nevyskytují ty didaktické řídící styly, kde většinu rozhodnutí přebírá žák.
A to zejména z důvodu bezpečnosti, neboť lyžování probíhá v proměnlivých podmínkách přírodního prostředí, většinou na svazích, kde se vyskytuje větší množství i jiných lyžařů, a také je zde riziko poměrně vysokých rychlostí jízdy na lyžích.